marți, 13 iulie 2010

Alcoolul

Se spune ca alcoolul te binedispune. Cel putin asa aud de fiecare data de la toti prietenii cand merg in discoteca si stau pierduta pe vreo canapea, iar ei rad si se distreaza, lasand grijile si gandurile la o parte. Si-mi zic: „Sa-ncerc si eu!”

Sambata seara, iesire intre fete, vereghete „uitate” acasa, sperante de distractie si voie buna! Ajungem, ne instalam comod, schimbam o vorba-doua, ne fataim un pic asteptand stingerea luminilor si sunetul tot mai asurzitor al muzicii. Cum in mod voit am renuntat la ipostaza de sofer, zic sa profit si sa vad care-i treaba cu sticla de alcool de pe masa. Toata ziua statusem cu ochii in calculator citind despre valorile diafragmei, timpi de expunere, campuri de deschidere s.a.m.d. Eram un pic chiauna si imi pusesem mari sperante in combinatia din pahar.

Noroc! Noroc! Dans, dans! Vorba mai putina pentru ca deja nu mai puteai auzi persoana de langa tine... Cel mult ii puteai urmari miscarile buzelor si spune din complezenta un timid „da”... Dar pentru a evita confuziile, mai bine renunti la partea asta.

Simt cum ma ia ameteala si astept revelatia de care mi s-a tot vorbit. Si astept... Si astept... Ei si iat-o cum vine! Ma uit in jur si vad o gramada de burtosi penibili la 40 si mai bine de ani cum se dau in spectacol, accesorizati fiind de vreo pipita cu silueta de viespe, cu varsta cuprinsa neaparat intre 18-21 de ani. Si plec mai departe pe firul gandirii si ma intreb ce naiba le face pe ele sa stea cu ei. Ok, banii. Dar totusi... Pe langa faptul ca sunt complet penibile cand se afiseaza langa astfel de grizonati, cu o conditie fizica cel putin indoielnica, la un moment dat trebuie sa si presteze pentru banii si „recunostinta” de a se fi aflat langa asa raritate de specimen. Si atunci? Merita? Probabil ca da, din moment ce exista atatea exemplare care aplica metoda. Desi nu cred...

Din cand in cand prietenele ma trezesc din visare. Si atunci ma uit la paharul din mana mea. Imi dau seama ca m-a prins si somnul... Si ca nici muzica nu prea e pe gustul meu... Deci care-i treaba cu alcoolul? M-am distrat de o mie de ori mai bine in serile in care m-am indeletnicit cu cola sau apa plata. Au fost si seri in care am mai degustat cate ceva pe baza de alcool (destul de putine la numar, e foarte adevarat) si am reusit sa trec pragul spre "fericirea" propovaduita. Atunci, care este cheia succesului?

Stiti ce cred eu? Cred ca alcoolul este doar un adjuvant. Cred ca cel mai mult conteaza starea ta interioara de moment, pe care alcoolul doar o potenteaza.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu